Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

torsdag 1 augusti 2013

Hälsingland - the nice way

Fyra veckors semester är ett minne blott och jag är tillbaka i vardagslunken. En riktigt skön semester kan jag summera, en semester som bjudit på ovanligt många dagar med "brygghäng" och tillhörande dopp i Dalälven! Men också några fina dagar i Hälsingland  där jag har mina rötter. Och det är därifrån som dessa bilder kommer...
Lin - Hälsinglands landskapsblomma

Dellens vågor  - live!

Per Stabbe - en av två tallar i Norrbo som planterades 1248 av kaplanen Peder, den andra: Per Sto är "still alive and well"!


Kalvstigen - den gamla vägen mellan Delsbo och Järvsö.



Väl framme i Järvsö möts man av Sveriges största landsortskyrka - bönderna var rika i Jarse

...och icke att förglömma - Järvsö klack - the one and only!

Loppis vid macken i Lörstrand söder om Järvsö - något man inte vill missa!

Något som man borde missat: kôlbullen - kändes mest som en stor degklump i magen...

Ångrar att jag sålde moppen för sisådär femtio är sedan - här fanns ju alla reservdelarna!

Gröntjärn som jag  förärat en alldeles egen blogg: "Gröntjärn - the nice way"


Lunch på Avholmsberget  - med utsikt över Norr Dellen i ♥ av Hälsingland! 

1 kommentar:

  1. Så bekanta och underbara vyer, åkte själv runt norra Dellen igår!
    Ha det bra!

    SvaraRadera